Pendidikan

KLAQ j-QAF PPDJB 2013

Kem Literasi Al-Quran Peringkat Daerah Johor Bahru akan diadakan pada 22 Jun 2013. Seramai 300 orang peserta akan terlibat di dalam kem tersebut. [...]
Oleh Habaj-QAF

Lalu Depan Orang Solat?

Zaid bin Khalid bahwa Nabi s.a.w. bersabda: “Seandainya seseorang itu mengetahui betapa besar dosa yang akan dipikulnya karena berjalan di muka orang yang sedang bersembahyang, niscaya Ia lebih suka berdiri menunggunya sampai empatpuluh musim daripada lalu di mukanya.” (Riwayat Bazzar dengan sanad yang sah). [...]
Permata Pasir

Latihan Kalam Jamaie Sautul Jamilah 2013

Latihan Pasukan Kalam Jamie Sautul Jamilah akan diadakan bermula pada 10 Mei 2013 ini. Seramai 25 orang murid akan terlibat di dalam latihan Kalam Jamaie ni. Pertandingan sebenar dijangka akan diadakan pada bulan Jun 2013..[...]
KBS 4

Kem Bestari Solat 4

Kem Bestari Solat 4 akan diadakan pada 29 Jun 2013. Semua murid tahun 4 dan 5 akan terlibat di dalam program tersebut. Jom Solat !!![...]
Wildan Jahabiz

Rahsia Jamadil Akhir 1434H

Kewafatan Saiyidina Abu Bakar As-Siddiq. Khalifah Saiyidina Abu Bakar As-Siddiq telah meninggal dunia pada malam 22 Jamadil Akhir tahun ke 13 Hijrah bersamaan 12 Ogos 634 Masihi ketika berumur 63 tahun.. [...]

Kem Bestari Solat 3 (Tahun 1-3) 2011

Alhamdulillah, Panatia Agama Islam & j-QAF telah selamat mengadakan Program KBS 3 2011 untuk Tahun 1-3 pada 18/6/2011 yang lalu... daripada 377 orang yang diminta hadir adalah seramai 300 orang murid yang berjaya datang ... Tahniah diucapkan kepada mereka yang hadir...
Ustazah Norliza tengah memberi taklimat kepada murid perempuan sebelum sesi mengambil wuduk menggunakan botol bermula.... Masa tu GPK 1 kawan yang baru (sebelum ni murid sekolah lama dia tahun 1-6 hanya 250 orang je) kata boleh ke murid yang ramai, Panatia Agama Islam & j-QAF yang ada 10 orang hadle untuk mengambil wuduk... Kawan cakap senang je nak buat tu... Pengalaman dah 6 tahun mengadakan KBS nie.... kawan cakap tunggu dan lihat.....hasilnya tule...

Macam biasalah kawan buat.... ada serius, ketawa, permainan, sedih.... tapi kawan seronok bila depa semua dah tamat amali solat dan ikut kawan baca zikir lepas sembahyang... semuanya kusyuk... cuma beberapa orang je yang main (biasa le tahun 1)...

Bab makan, kawan order kat kantin sekolah, memang sedap pihak kantin sekolah nie masak.. walaupun simple mee hoon putih dan sambal telur dan air sarsi... ada yang nak tambah... pastu tak berkira pun pihak kantin tu... Kalau ada sape nak order boleh je....

Oklah kawan nak minta diri dulu................

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails