Pendidikan

KLAQ j-QAF PPDJB 2013

Kem Literasi Al-Quran Peringkat Daerah Johor Bahru akan diadakan pada 22 Jun 2013. Seramai 300 orang peserta akan terlibat di dalam kem tersebut. [...]
Oleh Habaj-QAF

Lalu Depan Orang Solat?

Zaid bin Khalid bahwa Nabi s.a.w. bersabda: “Seandainya seseorang itu mengetahui betapa besar dosa yang akan dipikulnya karena berjalan di muka orang yang sedang bersembahyang, niscaya Ia lebih suka berdiri menunggunya sampai empatpuluh musim daripada lalu di mukanya.” (Riwayat Bazzar dengan sanad yang sah). [...]
Permata Pasir

Latihan Kalam Jamaie Sautul Jamilah 2013

Latihan Pasukan Kalam Jamie Sautul Jamilah akan diadakan bermula pada 10 Mei 2013 ini. Seramai 25 orang murid akan terlibat di dalam latihan Kalam Jamaie ni. Pertandingan sebenar dijangka akan diadakan pada bulan Jun 2013..[...]
KBS 4

Kem Bestari Solat 4

Kem Bestari Solat 4 akan diadakan pada 29 Jun 2013. Semua murid tahun 4 dan 5 akan terlibat di dalam program tersebut. Jom Solat !!![...]
Wildan Jahabiz

Rahsia Jamadil Akhir 1434H

Kewafatan Saiyidina Abu Bakar As-Siddiq. Khalifah Saiyidina Abu Bakar As-Siddiq telah meninggal dunia pada malam 22 Jamadil Akhir tahun ke 13 Hijrah bersamaan 12 Ogos 634 Masihi ketika berumur 63 tahun.. [...]

Cerita Hantu 2



Sambung balik cerita tadi.... teman dah lama nak cerita tentang nie tapi setiap kali taip je pasti tiba-tiba broadband hilang line.... pernah sekali masa tu nak cerita dalam laman komuniti j-QAF... dah siap-siap taip nak uploadkan cerita nie tiba-tiba terus hilang... hari ni berjaya juga selepas 3 tahun mendiamkan diri...Alhamdulillah...
Ok kita sambung cerita kawan teman untuk sesi rawatan yang ketiga... Kawan teman nie cakap sape-sape yang nak ikut mengubat budak nie jangan lupa ambil air sembahyang kerana air sembahyang semacam pelindung dan pendinding daripada syaitan dan iblis.
Bermulalah sesi ketiga dengan ditemani oleh guru yang sama. Kawan teman cakap ada budak lain juga yang ikut. Kawan teman cakap, guru tersebut bawa budak nie kerana dituduh mencuri duit. Kawan teman cakap betul ke ni cikgu tu buat... Dengan dimulakan dengan Istiazah. Tangan kanan diletakkan di ubun-ubun budak tersebut, bacaan azab dimulakan.... ketika bacaan Al-Fatihah lagi budak tersebut dah longlai dan terus dibaringkan. Kali ini lain yang terjadi... budak tu sekejap tak sedar diri dan sekejap boleh bercakap dengan suaranya (separuh sedar). Dia cakap semasa dalam tak sedarkan diri tu... dia telah dikerumuni dengan berpuluh-puluh kucing yang mahu menggigitnya. Akhirnya dapatlah tahu sebab utama kenapa budak tu dirasuk sehingga jin tu berdendam sampai ingin membunuh budak tu. (Cerita tentang budak yang ikut tu terus mengaku mencuri bila tengok kawannya dah bertukar cakap suara orang lain.)
Peristiwa itu berlaku 3 tahun lepas... budak tersebut selalu memberi makan kucing dibelakang surau bersama seorang guru. Tetapi budak nie telah terlanggar cucu Kafirun ketika cucunya bermain-main dibelakang surau (dibelakang surau nie ada longkang besar yang selalu tersumbat airnya dan berbau busuk). Waktu berlaku pada hari rabu dan guru tersebut mengajar matapelajaran Bahasa Inggeris.
Ketika kawan teman berinteraksi dengan Kafirun, mula-mula kawan teman tanya juga sebab utama kenapa kafirun berdendam dengan budak ni... Kafirun tetap tak mahu cakap... Tapi selepas diceritakan tentang cucunya... Kafirun terus marah dan berulang-ulang kali bercakap nak musnahkan budak nie... Kawan teman cakap manusia bukannya nampak jin dan sepatutnya jin tak bermain-main dekat kawasan manusia... Kafirun tak menjawab...Akhirnya sekali kawan teman suruh kafirun keluar dari badan budak nie selama-lamanya dengan satu sumpah....Kalau tidak kawan teman akan bertindak untuk membunuh kafirun. Akhirnya kafirun bersetuju...antara sumpahnya... والله وبالله وتالله " aku bersumpah dengan nama Allah bahawa aku akan keluar dari badan ini dan aku tidak akan datang lagi kepadanya untuk selama-lamanya serta mana-mana muslim lain. Sekiranya aku melanggar sumpahku, maka aku akan dilaknat dari Allah, para malaikat dan seluruh makhluk. Wahai Tuhanku, sekiranya aku seorang yang benar, maka permudahkanlah utk aku keluar, sekiranya aku seorang penipu, terserahlah tindakan orang-orang mukminun selanjutnya terhadapku. Demi Allah!! aku bersaksi dan bersumpah dengan apa yang telah aku ucapkan" .
Selepas sumpah tersebut kafirunpun dengan senang keluar dari badan budak tersebut. Budak tersebut terus sedar.
Kawan teman ingatkan kisah tersebut sudah berakhir rupa-rupanya belum lagi...
Kawan teman cakap semasa tu dia berada di luar sekolah menghadiri satu program. Tiba-tiba guru yang selalunya menemani merawat budak tersebut menelefon memberitahu budak tersebut histeria lagi tetapi kali nie budak tersebut tak mahu minum air yang dah dibaca ayat-ayat suci Al-Quran. Air tersebut dimuntahkan.
Kawan teman pening kepala juga... Kenapa ye ?? Kan dah sumpah laknat tetapi kenapa Kafirun tetap merasuk juga... Ada yang tak kena ke!!!
Selepas berbincang dengan pihak program... Kawan teman terus bergegas balik ke sekolah...Hari tersebut Hari Jumaat (Kalau tak silap kawan temanle. Dia cakap dah lupa) Sepanjang perjalanan kawan teman cakap tak putus-putus dia membaca bacaan:
بسم الله الذي لا يضر مع اسمه شيء في الأرض و لا في السماء وهو السميع العليم Kata kawan teman jika baca ayat tersebut tiba-tiba diganggu sesuatu ketika membaca, mungkin perkara yang kita akan rawat tu sukar sedikit...
Alhamdulillah kawan teman cakap senang dan lancar ketika membaca... Sesampai je di sekolah terus kawan teman tu mengambil air sembahyang dan terus masuk ke bilik kesihatan. Sebab di bawa kesitu tak tahu kenapa......Budak tersebut tengah tak sedarkan diri. Dan dari penglihatan kawan teman badan budak tersebut sangat lemah. Kawan temanpun letakkan tangan dan terus membaca ayat kursi.. Semasa membaca ayat tersebut, kawan teman tetap ingatkan kafirun tentang sumpah laknatnya tempoh hari... Kafirun dah melanggar sumpah dan berhak kawan teman membunuhnya. Tetap budak tersebut tiada interaksi semacam pengsan dan koma.
Apa lagi, jalan yang terakhir.... memicit pelupuk belakang budak tersebut dengan kuku. Kuat juga, kata kawan teman dia cucuk tu.... Ada berbekas. Barulah ada interaksi dari budak tu... suara budak tu tenggelam timbul dan akhirnya suara kafirun berulang-ulang kali dalam kelemahan berkata" aku tak sumpah lagi, aku tak sumpah lagi, aku tak sumpah lagi" Kawan teman kata habis sapa yang bersumpah tempoh hari... rupa-rupanya jin lain. Suku sakat kafirun. Kawan teman cakap isteri kafirun (tak tahulah sebab dia cakap masa kat makmal tu badan budak tu jadi lembik). Kawan teman cakap lagi...sape lagi yang duduk dalam badan budak nie...Kafirun cakap dia je yang terakhir... sambil tangan kawan teman tetap mencucuk pelupuk belakang budak tu. Akhirnya Kafirun setuju bersumpah laknat dan bersetuju untuk keluar daripada mulut. Itulah kali pertama kawan teman dapat melihat mulut budak tu jadi luas ternganga sebab keluarnya Kafirun dari mulut budak tersebut. Kawan teman cakap malam tu ada lembaga berupa seperti siamang, badan berbulu hitam dan muka berbulu putih datang dalam keadaan tidur kawan teman sedar-sedar ayam.. Kawan teman cakap..Alhamdulillah sebab kalau dalam keadaan macam tu ( sedar tak sedar) dia tahu nak baca surah apa.... Dia baca terus Surah Ar-Rahman 33-36). Terus benda tu lari.
Selepas sesi rawatan tu, kawan teman ada beri cd rukyah pada budak tersebut dan suruh dengar dan pasangkan tiap-tiap hari selama 30 hari. Kawan temanpun ada tulis surat pada ayah budak tu supaya buat apa yang disuruh. Alhamdulillah petanda yang ayahnya setuju kawan teman membantu ialah ayahnya sanggup membuang tangkal tersebut pada waktu malam di satu tempat.
Selepas dari tu, kawan teman berdebar-debar juga selama 30 hari menunggu keputusan... adakah budak nie histeria lagi. Apa yang diceritakan budak tersebut dah boleh pegi sekolah agama, dah boleh gie surau dan mengalunkan azan di surau pada waktu maghrib dan isyak. Dan di rumahpun tak de kedengaran kerasukan lagi.
Sehinggalah pada hari ke-30, kawan teman sekali lagi membawa budak tersebut ke makmal komputer dan memulakan sesi rawatan seperti biasa... Scanlah tu.....Sampai habis bacaan rukyah dibaca dan keadaan budak tu tetap normal...Alhamdulillah budak nie sudah sembuh.
Terus kawan teman dan budak tu membuat sembahyang sunat kesyukuran.
Akhirnya budak tu pulih sehinggalah kini. Allahlah miliknya sesuatu.
Oklah teman berjaya juga dapat berkongsi cerita nie... Asyik kena ganggu je kalau nak taip cerita nie.... Tapi semuanya sebenarnya terletak pada keikhlasan seorang hamba. Oklah teman nak menutup bicara... Kalau kawan teman tu dia nak sambung lagi cerita yang bersangkut paut selepas nie, nanti teman tanyakan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails